Krachtvoer

Geplaatst: oktober 18, 2015 in gedichten
Tags:,

van-gogh-3
Je bent als een flanellen huid
Die de mijne zacht en warm omhult
Je opent de gesloten deuren
En laat me zachtjes binnen
Als warme regen voed je me
En schenkt me inzicht naast demonen
Zodat ik steeds beter pas
In dit onbeholpen zijn dat leven heet
Ik de rusteloze, rust vindt
Mijn gelopen weg bestrooid met korrels zout
Die glinsterend hun spoor achterlaten
Je biedt je aan en dient me
Mijn woordenschat

Foto: Emmy Andriesse

reacties
  1. Corja schreef:

    Heel mooi! Zo beeldend! Een lyrisch gedicht, Fenny.

    Like

    • Fenny schreef:

      Ik doe mijn best Corja, een gedicht kan ik het niet noemen maar lyrisch is het zeker 😉
      Of kan dat alleen in combinatie van een gedicht, nee toch?

      Like

  2. lummel schreef:

    En zo als gebruikelijk een eenheid in woord en beeld. En een andere kijk op het woord woordenschat

    Like

  3. lummel schreef:

    Even de twee rondjes aanvinken, ik begreep al niet waarom ik geen mailtjes meer kreeg. Zal de update van wordpress wel weer wezen

    Like

    • Fenny schreef:

      Over welke twee rondjes heb je het?
      Svara had het ook al over problemen met reacties geven op oudere blogs, dat kon niet.
      Dat weet ik niet, is dat normaliter niet zo?
      Hoef je niet allemaal te beantwoorden hoor, alleen de twee rondjes graag, een groet.

      Like

  4. lummel schreef:

    Als je reageert op jouw blog heb je de mogelijkheid om je te abonneren. Dan krijg je een berichtje als er iets nieuws op je blog komt. Dat was blijkbaar ongedaan gemaakt. Ik heb dus opnieuw geherabonneerd. Daarvoor moest ik twee rondjes aanvinken

    Like