Herfst

Geplaatst: november 3, 2015 in OBA, persoonlijk
Tags:, ,

IMG_1196
Als ik de griepprik wil halen schijnt het zonnetje.
Welkome verandering van al de mist die het Noorden al weken teistert.
In de gemeenschappelijke tuin word ik verrast door het kleurenspektakel
der gevallen bladeren.
Het is alsof de zon dubbel zijn best doet!
Straks als ik terug kom, even vastleggen.
Vandaag vleesvervangers aangeschaft, waren in de aanbieding
twee voor de prijs van 1, dus kocht ik 4 verschillende producten.
We zullen zien wat het wordt en hoe het me smaakt?!

Foto: Fenny

reacties
  1. Blewbird schreef:

    Herfst, een nieuwe levensfase. Mooi! Eet smakelijk, Fenny! Vleesvervangers zien er vaak uit als vlees, maar dat is niet erg :-).

    Like

    • Fenny schreef:

      Eten is voor mij heel belangrijk, ik kook graag en lekker!
      Mijn gezondheid staat daarbij voorop en dat is ook de hoofdreden dat ik met vlees stop. Ik ben bang dat ik de vleesvervangers niet te eten vind. Maar het overschakelen en niet te kort komen aan voedingsstoffen zit er achter.
      Ik drink ook al geruime tijd geen melk meer alleen de plantaardige soort maar ben lichtelijk onzeker in dit hele proces, komt goed! 🙂
      Misschien heb je een tip voor me?

      Liked by 1 persoon

      • Blewbird schreef:

        Ik eet al jaren geen vlees meer. Vervangen blijft lastig. Granen, bonen en noten. Ik eet ook eieren en kaas/zuivel. Voor de zekerheid 1 x per jaar je bloed laten checken op voldoende B12. Bij mij ging dat niet helemaal goed.

        Like

  2. Fenny schreef:

    Ja zie. ik eet alleen Hüttenkäse en soms 20+ kaas en van de zuivel alleen karnemelk, ook geen eieren maar wel zo’n 1 a 2 keer per week vis.
    Granen, noten en bonen eet ik al voldoende denk ik en vit.B12 slik ik ook al preventief als gewaarschuwd mens.

    Like

  3. EJW schreef:

    Hoop dat de vleesvervangers smaken. Uit ervaring weet ik dat het een tref is. Heerlijk seizoen de herfst om lekker te wandelen in het bos.

    Like

    • Fenny schreef:

      Er is mij verteld dat degene die ik gekocht heb erg goed van smaak zijn. Maar ja, smaken verschillen! Vandaag een truffelsaus met gebakken gemixte paddenstoelen met uien en knoflook gegeten, met een tomatensalade en mie.
      De vleesvervangers liggen in de vriezer te wachten op mijn moed en inspiratie.
      Mochten ze me niet smaken laat ik ze achterwege en me verder adviseren 😉

      Like

  4. Corja schreef:

    Heb je ze al geproefd? Er zijn overheerlijke “saucijzen”broodjes te koop bij de supermarkt, maar weet zo niet welk merk. Zoek ik voor je op.
    Ja, wat ligt er (opvallend!) veel prachtig gekleurd blad, hè. Schitterend jaargetijde!

    Like

    • Fenny schreef:

      Ik zou een soort van gehaktballetjes vanavond bij mijn chili doen maar met 1 zo’n balletje krijg ik al te veel eiwitten binnen met al die bonen 🙂
      Saucijzenbroodjes heb ik al jaren niet gegeten, zijn deze niet vet?
      Je ziet ik ben zeer streng!

      Like